Username:

Password:

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wierook  (gelezen 1516 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ron
Administrator
*

Just a Gentle Storm

« Gepost op: Juli 27, 2010, 20:17:44 »

Hoewel deze afdeling 'Stones and bones' heet, post ik er toch een stukje over wierook.

Ik weet niet hoe jij over wierook denkt, maar hier is het eigenlijk net als het meubilair: het hoort er gewoon bij. Geen sandalwood of andere penetrante geuren (dat is mijn persoonlijke smaak hè), maar gewoon de kerkwierook, die het hier eigenlijk erg goed doet tussen de heiligenbeelden en in een echte wierookpot uit de kerk.
Af en toe probeer ik een andere geur. Echt lekker vind ik de kokos. Kent iemand die ?

Mijn wierook bestel ik direct bij http://www.wierook.nl en dragen de merknaam De Moeders Geuren.
Dat is uit ervaring verreweg de beste wierook en heel natuurlijk van samenstelling.

Voor mijn team heb ik als eindejaarscadeautje van dit schooljaar een zelfmaakpakketje wierook gekocht.
Ze waren er erg blij mee.
Gek genoeg zijn dat over het algemeen ook wierookfanaten ..

En jij ? Gebruik jij wierook ?

our scars have the power to remind us that the past was real
- Red Dragon -
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 27, 2010, 20:50:43 »

Ooit weer, als de kinderen het huis uit zijn. Al vanaf mijn tienertijd sta ik daar helemaal alleen in, mijn ouders konden het helemaal niet waarderen, later hetzelfde probleem met partners en nu zijn de jongens er ook niet altijd blij mee...

Ben altijd heel erg liefhebber geweest van patchouli, later kwam daar het wat zoetere vanille en lavendel bij.

Het is wat het is
zegt de liefde
Ron
Administrator
*

Just a Gentle Storm

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 27, 2010, 21:11:45 »

Ja, daar zit wel wat in Ingrid.
Door wierook te branden leg je een geur wel erg op aan je omgeving.

Mijn zoon is er evenwel mee opgegroeid en ervaart het als 'iets van thuis'.

our scars have the power to remind us that the past was real
- Red Dragon -
Janne
Premium Member

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 28, 2010, 02:35:53 »

Ja, ik brand geregeld wierook.
Maar ik doe dat in de winter. Ik weet ook niet waarom. 't Hoort voor mij kennelijk net als de kaarsjes/theelichtjes bij de donkerte en de kachel aan.
Ik heb geen echte voorkeuren, ik koop meestal maar wat, probeer wat uit.
De laatste jaren koop ik echter veel vaker geurolie. Meestal in de wereldwinkel of in 'alternatieve' winkeltjes die ik in een vreemde stad tegen kom. Vanille of kaneel vind ik erg lekker.
Hier thuis zijn ze dat helemaal gewend, vinden dat ook vaak erg lekker en huiselijk, maar ze zullen het nou nooit zelf eens branden.

Tegenslagen zijn kansen met een masker op. (Chinees spreekwoord)
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 28, 2010, 06:19:40 »

Ah, geurolie, dat is er hier wèl permanent. Niet de geurolie om te branden, maar in een soort vaasje met houten stokjes, die de olie absorberen en de geur langzaam afgeven aan de omgeving.

Het is wat het is
zegt de liefde
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 02, 2011, 08:02:40 »

En dan op oudejaarsavond toch weer eens wat wierook gebrand, het zat heel dicht bij de hand in de nog onuitgepakte bagage. De berg kritiek bleef uit, dus dat gaat niet voor eenmalig zijn.

Het is wat het is
zegt de liefde
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: