Username:

Password:

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: jeuk t.g.v. coniferen  (gelezen 1920 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Janne
Premium Member

« Gepost op: April 28, 2011, 18:13:00 »

Afgelopen zondag ben ik in de tuin bezig geweest. Daarbij heb ik veelvuldig contact gehad (haha, klinkt als onbeschermde sex) met takken van coniferen, op mijn blote armen. Ik heb de hele week nu al jeuk. Ook zie ik piepkleine rode puntjes op vooral mijn onderarmen. Gek word ik ervan! Ik kon ook al niet tegen de kerstboom, vandaar dat ik uiteindelijk na jaren maar een kunst kerstboom heb gekocht. Niks voor mij, maar ja, je wilt wat!
Heeft iemand een 'natuurlijke' tip tegen de jeuk?

Tegenslagen zijn kansen met een masker op. (Chinees spreekwoord)
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #1 Gepost op: April 28, 2011, 18:50:43 »

Afgelopen zondag ben ik in de tuin bezig geweest. Daarbij heb ik veelvuldig contact gehad (haha, klinkt als onbeschermde sex) met takken van coniferen, op mijn blote armen. Ik heb de hele week nu al jeuk. Ook zie ik piepkleine rode puntjes op vooral mijn onderarmen. Gek word ik ervan! Ik kon ook al niet tegen de kerstboom, vandaar dat ik uiteindelijk na jaren maar een kunst kerstboom heb gekocht. Niks voor mij, maar ja, je wilt wat!

Met de kerstboom heb ik dat ook. En met Primula's, maar uiteraard is het contactmijden met die laatste een stuk gemakkelijker. Mentholzalf doet veel goeds, eucalyptus essentiële olie in het badwater. En als het hardnekkiger is, Nestosylzalf.

Het is wat het is
zegt de liefde
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #2 Gepost op: April 28, 2011, 18:55:30 »

Meestal kom ik daar eigenlijk niet eens aan toe en leg ik er gewoon een natte theedoek op.

Het is wat het is
zegt de liefde
Janne
Premium Member

« Antwoord #3 Gepost op: April 28, 2011, 19:11:11 »

Met de kerstboom heb ik dat ook. En met Primula's, maar uiteraard is het contactmijden met die laatste een stuk gemakkelijker. Mentholzalf doet veel goeds, eucalyptus essentiële olie in het badwater. En als het hardnekkiger is, Nestosylzalf.

Wat een toeval, tegen primula´s kan ik ook niet!
Morgen maar even langs de drogist!

Tegenslagen zijn kansen met een masker op. (Chinees spreekwoord)
Ron
Administrator
*

Just a Gentle Storm

« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2011, 23:13:13 »

Cetirizine helpt bij mij erg goed.
Te verkrijgen bij de Dirx-drogist en bij mij helpt een kwart tabletje al om alle ongemakken van jeuk e.d. te onderdrukken. Een histamine-kwestie ...

Ik denk niet dat dit een 'natuurlijke' tip is, wel een afdoende ..

our scars have the power to remind us that the past was real
- Red Dragon -
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 01, 2011, 16:36:19 »

Te verkrijgen bij de Dirx-drogist en bij mij helpt een kwart tabletje al om alle ongemakken van jeuk e.d. te onderdrukken. Een histamine-kwestie ...

Dat is Zyrtec toch? Er is daar inmiddels een derde generatie van op de markt die minder bijwerkingen kent: Xyzal (de naam kent verschillende manieren van spellen). Zo eens in de pakweg 7 of 8 jaar heb ik een behoorlijk seizoen van hooikoorts. Ik durfde Zyrtec nooit te nemen omdat ik er vreselijk duf van werd. Met Xyzal gaat dat een heel stuk beter.

Het is wat het is
zegt de liefde
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 04, 2011, 05:32:52 »

Dat is Zyrtec toch? Er is daar inmiddels een derde generatie van op de markt die minder bijwerkingen kent: Xyzal (de naam kent verschillende manieren van spellen). Zo eens in de pakweg 7 of 8 jaar heb ik een behoorlijk seizoen van hooikoorts. Ik durfde Zyrtec nooit te nemen omdat ik er vreselijk duf van werd. Met Xyzal gaat dat een heel stuk beter.

En straks maar eens langs de apotheek gaan, want op het moment is het wel eventjes heel heftig. Ziek ben ik er niet van, maar ik kan amper uit mijn ogen kijken, zo geïrriteerd. Ik denk dat we qua hooikoortsseizoen in een piek zitten.

Het is wat het is
zegt de liefde
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: