Username:

Password:

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kan ik er ook nog bij?  (gelezen 1238 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Janne
Premium Member

« Gepost op: November 09, 2011, 01:09:35 »

Mijn zoon is net de deur uit. Onverwachts hebben we (met zijn vriendin er ook bij) lootjes getrokken voor het sinterklaasavondje. Hij kwam wat spullen terugbrengen, oa een koffer die ik afgelopen weekend ineens miste!
Hij had een vraag, of hij eventueel weer (tijdelijk) bij ons kon komen wonen.
Tuurlijk kan dat, het is eigenlijk wel gezellig, doen we het logeerbed en de fotostudio gewoon in de opslag!
Wordt vervolgd.

Tegenslagen zijn kansen met een masker op. (Chinees spreekwoord)
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #1 Gepost op: November 09, 2011, 05:38:31 »

Mijn zoon is net de deur uit. Onverwachts hebben we (met zijn vriendin er ook bij) lootjes getrokken voor het sinterklaasavondje. Hij kwam wat spullen terugbrengen, oa een koffer die ik afgelopen weekend ineens miste!
Hij had een vraag, of hij eventueel weer (tijdelijk) bij ons kon komen wonen.
Tuurlijk kan dat, het is eigenlijk wel gezellig, doen we het logeerbed en de fotostudio gewoon in de opslag!
Wordt vervolgd.

Oh...meestal zit er een heel verhaal achter als een kind terugkeert naar huis... Zo te lezen in elk geval geen relatiebreuk; of interpreteer ik je nu verkeerd??

Het is wat het is
zegt de liefde
Janne
Premium Member

« Antwoord #2 Gepost op: November 26, 2011, 00:01:08 »

Nee hoor, geen relatie breuk in de zin van de betekenis die we er meestal aan geven.
Ze gaan uit elkaar als goede vrienden.
Mooi gezegd. Maar ze kennen elkaar dan ook al 23 jaar. Mijn zoon is 12 dagen jonger. Ze groeiden op met elkaar met slechts een huis ertussen. Ze zaten bij elkaar op school en soms in dezelfde klas.
Ruim twee jaar geleden werden ze enthousiast huisgenoten van elkaar in een flatje waar Cor en ik ook ooit woonden (één portiek verder dan).
Ze kunnen wel vrienden zijn, maar niet meer met elkaar onder een dak wonen. Dat gaf te veel ergernissen, vooral van mijn zoons kant. Waar horen we dat ook al weer meer?
In afwachting van wat anders is toch nog onverwachts het besluit genomen om uit elkaar te gaan. Vanaf 1 dec. komt hij weer hier wonen.
Ik ben heel benieuwd hoe of dat zal gaan. We zullen allemaal wat moeten inschikken, dat is wel duidelijk.
Het is voorlopig einde verhaal logeerkamer annex fotostudio.
Het is een hoop drukte maar ook gezelligheid erbij.
Het is rekening houden met het koken (hij eet geen varkensvlees), maar het is ook niet hoeven koken na een lange werkdag omdat hij dat ook leuk vindt om te doen.
Het is dit weekend een hoop werk omdat de kamer leeg opgeleverd moet worden, maar het is ook eindelijk samen eens even flink aanpakken omdat die zooi nu echt weg moet.

Het is allemaal een beetje dubbel, voor hem en voor ons, maar het is vooral met open armen, gezond verstand en een warm gevoel. Hij kan er ook nog steeds bij!

Tegenslagen zijn kansen met een masker op. (Chinees spreekwoord)
Ingrid
Premium Member

« Antwoord #3 Gepost op: November 26, 2011, 07:54:47 »

Ja, de ergernissen zijn heel erg herkenbaar en daar staat tegenover dat het economisch vaak niet meer te doen is voor iemand om in zijn of haar eentje iets te huren.

Goed dat je de positieve kanten van het "dubbele" weet te benadrukken. Met die instelling zal het allemaal wel doenbaar worden.

Het is wat het is
zegt de liefde
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: